måndag, mars 16, 2009

Fylld paprika


I helgen åt vi fylld paprika.

Till fyllningen stekte jag köttfärs tillsammans med riven ingefära, hackad röd chili, några tsk tomatpuré, en kruka färsk oregano, lite spiskummin, en gnutta kanel, paprikapulver, salt och cayennepeppar. Sedan blandade jag köttfärsröran med kokt matvete, hackad salladslök och riven västerbottenost innan jag fyllde röda paprikor med röran. På toppen ytterligare västerbottenost, innan jag gratinerade paprikorna i ugnen ca 40 minuter.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Blev det gott? Det låter smarrigt. Jag brukar bara göra på vegfärs och ost. Spännande med lite mer kryddor.
Jag gjorde faktiskt med grön pesto, mozzarella squash och svamp senast. Det funkade det också.

Hamsterkatt sa...

Hej hej..! Ville bara säga att jag gillar din blogg. Bilderna är snygga och det verkar vara goda recept. Jag gör just nu din stekta tonfisk med limesås(2007)... Har smygsmakat på såsen och måste säga att den är himmelsk!

Pia sa...

Jodå, Noorah, det blev gott. Din variant med mozzarella låter också jättegod!

Kul att du gillar bloggen, hamsterkatt! :-)

Lisa sa...

ugnsbakad paprika är fantastiskt, sötman riktigt spränger fram!

Pia sa...

Ja, visst är det gott, Lisa! Vilken härligt blogg du har - fina bilder! /Pia