söndag, januari 11, 2009

Kalv med rödbetor och chèvre- och salviasås


Igår gjorde jag kalv med rödbetor, chèvre- och salviasås och pinjenötter.

Ljuset är dåligt så här års, så fotot blev uselt (frågan är om man kan skylla på ljuset). Men det är iallafall bättre än inget foto alls.

Jag skalade, klyftade, oljade och saltade rödbetorna och sedan fick de stå i den heta ugnen ca 40 minuter. Såsen gjorde jag på crème fraiche, chèvre och en kruka färsk salvia. I slutet saltade och pepprade jag innan jag spädde med lite mjölk. Till detta serverade jag rostade pinjenötter.

2 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Vilken underbar blogg ni har ! Hit kommer jag gärna tillbaka...

***
Kram Eva

Pia sa...

Tack, vad glad jag blir att du tycker det. Jag är lite dålig på att uppdatera, dock.

Jag var inne på din sida också och fick en riktigt härlig julkänsla, trots att julen är över. :-)