lördag, september 30, 2006

Kyckling med zucchinirösti och het tomatsalsa


Gårdagens rätt blev kyckling med zucchinirösti och het tomatsalsa.

Fyll två kycklingfiléer med inlagda soltorkade tomater och linda dem med hjälp av snören. Salta och peppra rejält innan du steker dem.


Riv en stor zucchini grovt. Blanda med en dl riven ost - chèvre och parmesanost. Salta och peppra och rör ner ett ägg. Stek som en enda stor rösti i rikligt med smör. Vänd med hjälp av en tallrik.

Hacka en bifftomat fint. Blanda med två matskedar créme fraiche, tre msk klippt gräslök, lite salt och drygt en tsk sambal oelek. Smaka av och tillsätt eventuellt ytterligare sambal oelek så att röran blir riktigt het.

3 kommentarer:

Anonym sa...

zucchinirösti kan jag tänka mig att prova... det ser gott ut.
Ciao.

Pia sa...

Ja, det blev faktiskt riktigt gott!

Anonym sa...

Hej, jag testade Zucciniröstin igår. Smaken blev riktigt god men den blev inte så vacker. Allt föll i sönder i pannan. Jag skall göra ett nytt försök där jag försöker pressa ur mer vätska ur zuccinin och kanske ha i ett ägg till. Tack för en ispirerande blogg.
/Jonas