tisdag, augusti 02, 2005

Krispig sallad med sesammarinerad biff

Igår kväll åt vi en rätt som jag tror är ganska bra GI-mässigt, en krispig sallad med sesammarinerad biff.

Jag marinerade strimlad lövbiff i japansk soja, tamarisoja och lite sesamolja. Sedan stekte jag upp den i en wok. I en stor skål la jag upp minisallad (heter det så på svenska - baby gem?), groddar, skivad sommarlök och kikärtor. Jag la lövbiffen överst och hällde resten av marinaden över alltihop. Sedan toppade jag med lite pumpafrön som jag först rostat och stänkt tamarisoja över. Klart!

Jag har äntligen upptäckt de gröna pumpafröna i hälsokosthyllorna - jättegoda! Inte alls som de där vita pumpafröna som man måste skala innan man kan äta dem. Jag har ingen aning om vad det är för skillnad. Kanske är det ena en skalad och det andra en oskalad variant, helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.